Volkswagen'dan Şok Karar! Tarihin En Büyük Fabrika Kapatma Hamlesi!
Alman otomotiv devi Volkswagen, bir zamanlar her iki aracından birini sattığı Çin pazarında ciddi bir satış düşüşüyle karşılaştı. 360.000 kapasiteli fabrikasını kapatma kararı alan marka, Passat ve Skoda'nın üretim yerinin kapatılma süreci ile gelecek hedeflerini değerlendiriyor.

ZEYNEP ORHAN
Alman otomotiv lideri Volkswagen, geçmişteki güçlü varlığını sürdürdüğü Çin pazarında yaşadığı derin dalgalanmanın ardından çarpıcı bir karar alarak en önemli üretim tesislerinden birini kapatma yoluna gitti. Alman basınında yer alan haberlere göre, şirket, satışlardaki dikkate değer düşüş nedeniyle Nanjing'deki dev fabrikanın kapısını kapatmak zorunda kaldı.
SATIŞLARDAKİ DÜŞÜŞ, FABRİKA BOŞ KALDI
Volkswagen'in bu ani kararının arkasında, Çin pazarındaki elektrikli araç dönüşümüne ayak uyduramaması ve bunun getirdiği ciddi pazar kaybı yer alıyor. Veriler, bu durumun ne kadar vahim olduğunu açıkça ortaya koyuyor:
- 2019 yılında Çin'de 4,23 milyon araç satan Volkswagen, bu rakamı 2024'te 2,93 milyona düşürmüş durumda.
- Şirket 2025'in ilk altı ayında ise sadece
- 1,31 milyon araç satışı gerçekleştirebildi.
Alman ekonomi dergisi Handelsblatt'ın haberine göre, Passat, Skoda Superb ve Skoda Kamiq modellerinin üretiminin yapıldığı 360.000 araç kapasiteli Nanjing tesisi, halihazırda kapasitesinin çok altında çalışmaktaydı. Tesisin 2025'in ikinci yarısında tamamen faaliyete son verilmesi planlanırken, burada üretilen Passat modellerinin ise Nanjing çevresindeki başka bir tesise aktarılacağı ifade ediliyor.
ELEKTRİKLİ DÖNÜŞÜM ZORLADI, ID SERİSİ BEGENDİRMEDİ
2019 yılına kadar küresel satışlarının yarısını Çin’den gerçekleştiren Volkswagen, yerel markaların baskın olduğu elektrikli araç pazarında mücadele veren üreticilerden biri oldu. Şirketin büyük umutlarla lanse ettiği ID serisi elektrikli araçlar, sunulan büyük indirimlere rağmen beklenen talebi elde edemedi.
ALMAN DEVİ TESLİM OLMAZ: YENİ MODELLER YOLDA
Bu geri adımına rağmen Volkswagen, Çin pazarından çekilme düşüncesinde değil. Şirket, 2026'dan itibaren düşüş trendini tersine çevirmek amacıyla yeni ve cesur bir plan hazırladı:
FAW Ortaklığı: FAW ile geliştirdikleri yeni CMP platformu üzerinden, ID. AURA, EVO ve ERA isimli yeni elektrikli araç modelleri piyasaya sunulacak.
Audi’yi Yeniden Canlandırma Projesi: SAIC ortaklığıyla, premium segment için IM Motors platformunu kullanan Audi E5 isimli 'shooting brake' modelinin geliştirilmesi tamamlandı ve yakında yollarda görünmeye başlayacak.
Bu fabrika kapatma kararı, Volkswagen'in Çin'deki geçmişteki etkisinin sona erdiğini göstermekte; ancak şirketin yeni stratejileriyle pazar üzerindeki eski gücünü yeniden kazanıp kazanamayacağı ise merakla beklenmektedir.