MAN Elektrikli Kamyonlar Yolda! Seri Üretim Başladı, Geleceğe Hazır!
MAN, sürdürülebilir ulaşım çözümlerinde öncülüğünü sürdürerek, 100 yıllık dizel kamyon üretiminin ardından elektrikli kamyonların seri üretimine başladı. Alexander Vlaskamp'ın belirttiği gibi, "MAN'ın geleceği şimdi başlıyor" ifadesi, şirketin 2050 karbon nötr hedefine ulaşmasında önemli bir dönüm noktasını işaret ediyor.

SERİ ÜRETİM SÜRECİ: DİZEL VE ELEKTRİKLİ KARMA ÜRETİM
MAN Truck & Bus, Münih tesislerinde elektrikli kamyonların seri üretimine adım attı. CEO Alexander Vlaskamp ve Üretim ve Lojistikten Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Michael Kobriger'in katılımlarıyla hayata geçirilen yeni üretim yöntemi, hem elektrikli hem de dizel kamyonların tek bir entegre üretim hattında birleşik olarak üretilmesine olanak tanıyor.
MAN'ın ana fabrikasında, tahrik sisteminden bağımsız olarak günde ortalama 100 kamyon üretilebiliyor; her bir kamyonun üretim süresi ise yaklaşık sekiz saat almakta. Bu yeni üretim yapısına geçiş sürecinde 5.000'den fazla çalışan, yüksek voltaj teknolojileri konusunda eğitim aldı.
400 MİLYON EURO AR-GE YATIRIMI
Alexander Vlaskamp, geleneksel kamyon çeşitlerini akü-elektrik tahrik sistemleriyle sunabilmek amacıyla araştırma ve geliştirmeye yaklaşık 400 milyon Euro harcadıklarını duyurdu. 12 ton ile 50 ton arasında değişen ürün yelpazesi, çöp toplama araçlarından uzun yol taşımacılığı yapan kamyonlara kadar tüm segmentleri içermekte.
Michael Kobriger, on yıl içinde Avrupa’daki tesislerin elektrikli hale dönüştürülmesi için yaklaşık bir milyar Euro'luk bir yatırım planladıklarını ifade etti. Bu yatırımın önemli bir kısmı Almanya'da gerçekleştirilecek.
TEKNİK ÖZELLİKLER: 740 KİLOMETREYE KADAR MENZİL
MAN elektrikli kamyonları, Nürnberg'deki fabrikadan sağlanan ve toplamda 534 kWh kapasite sunabilen üç ila altı modüler NMC aküsü ile donatılmakta. Bu sayede araç, yeniden şarj etmeye ihtiyaç duymadan 500 kilometreye kadar, yedinci akü seçeneği ile birlikte ise 740 kilometre menzil sunabiliyor.
Ayrıca, MAN'ın Ultra-Lowliner yarı römork çekicisi, yalnızca 950 mm beşinci teker yüksekliği ve 3,75 metrelik dingil mesafesiyle dikkat çekiyor ve otomotiv lojistiği alanında büyük ilgi uyandırıyor.
SAHA DENEYİMİ VE SİPARİŞLER: 2 MİLYON KİLOMETRE TEST
MAN, seri üretime geçmeden önce 200'e yakın elektrikli ön seri kamyonu Avrupa'daki müşterilerine ulaştırdı. Bu araçlar, Avrupa yollarında gerçek müşteriler tarafından yaklaşık iki milyon kilometre mesafe kat etti ve sahada önemli başarılara imza attı.
Deneyimler sırasında bazı araçlar, günlük 850 kilometre gibi yüksek kullanım değerlerinde, 100 kilometrede ortalama 97 kWh gibi oldukça düşük enerji tüketimi sağladı. Şu ana kadar MAN, yaklaşık 700 civarında elektrikli kamyon siparişi almış durumda.
ELEKTRİKLİ OTOBÜSLERDE LİDERLİK: AVRUPA'DA PAZAR LİDERİ
MAN, geniş elektrikli kamyon serisi yanında elektrikli otobüslerde de öncü bir konumda. Polonya'daki tesisleri aracılığıyla ürettiği elektrikli şehir içi otobüslerle Avrupa'da pazar lideri olan MAN, ayrıca Ankara'da elektrikli yolcu otobüsü sunan ilk Avrupalı üretici olarak öne çıkıyor.
Bugün Avrupa şehirlerinde 2.500'den fazla MAN elektrikli otobüs aktif olarak hizmet vermekte. Yeni nesil modellerde, kamyonlarda olduğu gibi Nürnberg'den sağlanan bataryalar kullanılmakta. MAN, bunun için burada 250 milyon Euro'luk bir yatırım gerçekleştirmiştir.
KARBON NÖTR HEDEFİ: 80.000 TON CO2 TASARRUFU
MAN Truck & Bus, 2050 yılına kadar karbon nötr bir yapıya ulaşmayı amaçlıyor. Şirketin toplam emisyonlarının yaklaşık yüzde 95'inin işletmelerin kullandığı araçlardan kaynaklandığı biliniyor.
MAN, 2025 yılına kadar 1.000'den fazla elektrikli kamyonu müşterilerine ulaştırmayı planlamakta. Yıllık olarak 120.000 kilometre yol kat eden ve ortalama 24 litre yakıt tüketen 1.000 dizel kamyon ile karşılaştırıldığında, bu ilk elektrikli kamyon filosu yılda 80.000 ton CO2 tasarruf sağlayabiliyor.