Ford CEO’su Çarpıcı Açıklamalarda Bulundu: Çinliler Bizden Daha İyi, Gelecek Riskte!
Ford'un CEO'su Jim Farley, Aspen Fikir Festivali'ndeki dikkat çekici açıklamalarıyla otomotiv sektörünü etkiledi. Farley, Çinli elektrikli araçların (EV) teknoloji, kalite ve maliyet açısından Batılı rakiplerine göre "çok daha üstün" olduğunu belirtti. Dünyadaki elektrikli araçların %70'inin Çin'de üretildiğini vurgulayan CEO, "Bu rekabeti kaybedersek, gelecekte Ford olmayacak" diyerek şirketin karşılaştığı önemli tehlikeye dikkat çekti.

BARAN BEKİ
Ford'un CEO'su Jim Farley, Aspen Fikir Festivali'nde gerçekleştirdiği konuşmada Çin'in elektrikli araç sektöründeki gelişmeleri "hayatımda karşılaştığım en öğretici olay" olarak tanımladı.
Uzun yıllar boyunca alay konusu olan Çin, artık bu alandaki trendleri belirliyor.
Farley, son bir yıl içerisinde Çin'i altı veya yedi kez ziyaret ettiğini ve bu süreçte edindiği izlenimlerden oldukça etkilendiğini ifade etti. Farley'ye göre, dünya genelinde üretilen elektrikli araçların %70'i Çin topraklarında imal ediliyor. Bu durum, BYD, SAIC ve Chery gibi büyük şirketlerin pazarı domine etmesine olanak tanıyor.
CEO, Çinli otomobillerin sadece üretim kapasiteleriyle değil, aynı zamanda teknik üstünlükleriyle de dikkat çektiğini vurguladı. Farley, "Huawei ve Xiaomi gibi teknoloji firmaları, her aracın içinde mevcut. Arabaya girdiğinizde, cep telefonunuzu eşleştirmeniz gerekmiyor. Dijital hayatınız otomatik bir şekilde araca yansıyor" diyerek, Batı'da sunulamayan entegre hizmetlere dikkat çekti. Ayrıca, bu araçların maliyet ve kalite standartlarının Batı'da karşılaştıklarından "çok daha iyi" olduğunu da sözlerine ekledi.
GOOGLE VE APPLE NEDEN YER ALMADI?
Jim Farley, Batılı otomobil üreticilerinin neden benzer bir teknoloji entegrasyonu geliştiremediği ile ilgili soruya da açıklık getirdi. CEO, bu durumun arkasında yatan sebeplerden birinin Google ve Apple gibi Amerikan teknoloji devlerinin otomotiv sektörüyle doğrudan bağlantı kurmaktan kaçınması olduğunu belirtti. Çin'deki Huawei ve Xiaomi gibi şirketlerin araç içi yazılım ve donanım alanında agresif bir şekilde sektörle entegre olduğunu söyleyen Farley, Batı’da benzeri bir teknoloji iş birliğinin yokluğunun kendilerini geride bıraktığını ima etti.
FORD CEO'SU ÇİNLİ BİR ARAÇ KULLANIYOR
Jim Farley, Çinli rakiplerine yönelik övgülerinin yalnızca teorik olmadığını, kişisel deneyimlerine dayandığını da vurguladı. Farley, pazar araştırması çerçevesinde altı aydan fazla bir süredir bir Xiaomi SU7 aracı kullandığını aktardı. "Rekabet hakkında çok konuşmayı sevmem ama bir Xiaomi kullanıyorum. Şanghay'dan Chicago'ya bir tane getirdik ve altı aydır içindeyim, geri vermek istemiyorum" diyerek, bu aracın kalitesi ve sürüş deneyimi hakkında duyduğu memnuniyeti paylaştı.
FORD'UN GİZLİ STRATEJİSİ: "SKUNK WORKS" PROJESİ
Bu yoğun rekabet ortamında Ford, boş durmuyor. Şirket, Çinli üreticilerle rekabet edebilmek için düşük maliyetli bir elektrikli araç platformu geliştirmek amacıyla bir "skunk works" ekibi kurmuş durumda. Başlangıçta küçük bir girişim olarak tanıtılan bu proje, Gelişmiş Elektrikli Araç Programı adıyla genişleyerek, çoğu Tesla, Rivian, Lucid ve Apple'dan transfer edilen yaklaşık 500 profesyonelle büyük bir ekibe dönüşmüştür. Ekibin lideri ise eski bir Tesla mühendisi olan Alan Clarke bulunuyor. Farley, bu ekibin ana amacının "dünyanın en iyi rakipleri, özellikle de Çiniler ile" maliyetler açısından rekabet etmek olduğunu dile getirdi.
DÜŞÜK MALİYETLİ ELEKTRİKLİ PLATFORM VE 8 YENİ MODEL
Ford, rekabetçi bir konuma geçmek için maliyetleri azaltmaya yönelik yeni bir strateji geliştirmiştir. Şirketin EV Endüstriyel Planı lideri Lisa Drake, yatırımcılarla gerçekleştirdiği bir toplantıda Ford'un "önde gelen Çinli markaların maliyet yapısını yakalamayı" amaçladığını net bir şekilde ifade etti. Bu planın merkezinde, Çinli batarya devi CATL'den alınan lisansla üretilecek ve Ford'un Michigan'daki yeni fabrikasında üretilecek olan prizmatik LFP bataryalar yer alıyor.
Yeni geliştirilen düşük maliyetli platform, kamyonetler, crossover'lar ve muhtemelen sedanlar dahil olmak üzere toplamda sekiz farklı gövde şeklini destekleyecek şekilde tasarlandı. Bu platform üzerine inşa edilecek ilk aracın, elektrikli bir Ford Ranger modeline benzer orta boy bir pikap olması bekleniyor. Bu platformun, Ford'un önümüzdeki on yıllık elektrikli araç stratejisinin temel taşını oluşturması hedefleniyor.